Doprava
Autem
Dopravní předpisy v Bulharsku jsou podobné jako ty české, ale bulharští řidiči bývají poněkud divočejší – zvláště ti mladší. Nejvyšší povolená rychlost v obci je 50 km/h, mimo obec 90 km/h a na dálnici 120 km/h. Je nutné mít zapnuté bezpečnostní pásy i na zadních sedadlech, musí se používat dětské sedačky a volání z mobilního telefonu je povoleno pouze s handsfree. Při nedodržení povolené rychlosti, za jízdu pod vlivem alkoholu a za další přestupky vám hrozí vysoká pokuta. Silnice 1. třídy jsou v poměrně dobrém stavu, bohužel ostatní silnice bývají někdy ve stavu až katastrofálním. Musíte se tak soustředit na nejrůznější výmoly a přizpůsobit tomu rychlost jízdy. Na cestách se často setkáte také s koňskými nebo volskými povozy, na které je třeba dávat dobrý pozor.
Ve větších městech nebo turistických střediscích si můžete zapůjčit vozidlo v některé z autopůjčoven. V Bulharsku existují domácí firmy, které se zabývají půjčováním aut. Ceny se pohybují od 30 do 50 EUR za den v závislosti na typu auta. V Bulharsku působí také velké mezinárodní společnosti jako např. Hertz či Avis, kde si můžete půjčit kvalitnější auto, což se odráží také na ceně. Ceny pohonných hmot jsou výrazně nižší než v České republice, což je pro českého motoristu velice milé překvapení. Pokud si chcete zapůjčit vůz musíte mít nejméně 21 (někde 25) let a řidičský průkaz musíte vlastnit alespoň 1 rok.
Autobusem
Bulharské dálkové autobusy jsou stejně drahé nebo o něco levnější než v České republice. Na dálkových trasách jezdí mnoho malých soukromých společností a působí nejméně dvacet významných autobusových podniků s mnoha pravidelnými linkami. Silniční síť je dostatečně hustá a s velkými městy mají dobré spojení i zapadlejší vesničky. Meziměstské autobusy vyjíždějí z hlavního města z nádraží na Maria-Luisa Blv. Pravidelně odtud jezdí linky do Plovdinu, Varny a Burgasu. Na místních spojích ovšem většinou jezdí staré a pomalé autobusy. Rychleji a pohodlněji vás přepraví minibusy Ford Tranzit, kde neplatíte ani za zavazadla. Bývají však velmi brzy obsazené, doporučuje se proto, zamluvit si dostatečně dopředu s řidičem místo. Dálkové autobusy jsou vybaveny videem a obsluhuje vás průvodčí.
Vlakem
Bulharská železniční síť je poměrně hustá, ne však tak jako silniční. Bulharské železnice můžeme co do kvality srovnat s Českými drahami. Také jednotlivé vozy jsou téměř identické s těmi našimi. Rozdíl pocítíme teprve tehdy, začneme-li hledat na nádraží jízdní řád. Odjezdy vlaků vám sdělí pouze na informacích nebo si za asi 13 Kč můžete koupit jízdní řád. Bohužel informace v něm jsou neúplné, jelikož neobsahují všechny zastávky vlaku.
Autostop
Kvůli nedostatku spojů na venkově jsou řidiči na stopaře poměrně zvyklí a rádi jim vycházejí vstříc. Na rušných silnicích a u velkých měst už to není tak časté. Řidiči i stopaři však musí být opatrní, již několikrát došlo v důsledku stopování aut k přepadení či znásilnění. Ženám se tento způsob přepravy nedoporučuje vůbec.